تنظیمات dvr داهوا و تنظیمات nvr داهوا

تنظیمات dvr داهوا، یکی از بخش های بسیار مهم اجرای یک سیستم امنیتی و حفاظتی دوربین مدار بسته می باشد. پس از آن که مرحله ی نصب فیزیکی دوربین ها و دستگاه ها انجام می شود، نیاز است تا از طریق انجام تنظیماتی ارتباط میان دوربین و دستگاه برقرار شده و سایر قابلیت های مورد نظر نیز به کار گرفته شود. تنظیمات dvr داهوا و تنظیمات nvr داهوا تا حدود زیادی شبیه به یکدیگر می باشد. به همین دلیل ابتدا به تنظیمات اولیه این دستگاه ها به صورت مشترک می پردازیم.

 

تنظیمات مربوط به نام کاربری، رمز عبور و ایمیل پشتیبان دستگاه

اولین مرحله در تنظیمات اولیه ی دستگاه های ضبط تصاویر، انتخاب رمز و الگوی مناسب است. انتخاب یک رمز یا الگو برای دستگاه، باعث می شود تا افراد متفرقه توانایی دسترسی به اطلاعات دستگاه های ضبط تصاویر را نداشته باشند. البته انتخاب الگو یکی از قابلیت هایی است که روی دستگاه های جدید اضافه شده است و شاید دستگاه مورد نظر شما از آن برخوردار نباشد. زبان منوها و تنظیمات برند داهوا زبان انگلیسی است و تنها اگر کمی با این زبان آشنا باشید به آسانی می توانید این تنظیمات را انجام دهید. وقتی برای اولین بار دستگاه ضبط تصاویر را روشن می کنید با استفاده از نام کاربری و رمز ورود پیش فرض آن وارد منوها خواهید شد. اما این امکان وجود دارد که آن ها را تغییر دهید. در ضمن در این بخش امکان آن وجود دارد تا ایمیل پشتیبان خود را نیز تعریف کنید تا در زمانی که رمز خود را فراموش کرده اید با استفاده از آن رمز امنیتی را دریافت کرده و وارد دستگاه خود شوید. دقت کنید که حفاظت از نام کاربری و رمز عبور بعد از تغییر آن بسیار ضروری می باشد.

تنظیمات nvr داهوا

تنظیمات dvr داهوا

تنظیمات dvr داهوا

تنظیمات nvr داهوا

تنظیمات عمومی و تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت دستگاه

در ادامه به تنظیمات عمومی دستگاه مانند نام، زبان، استاندارد تصویر، حساسیت موس و … می پردازیم. بدین منظور ابتدا از منوی اصلی وارد زیر منوی general شده و در صفحه ای که باز می شود همه ی تنظیمات به راحتی قابل تنظیم می باشد.

شرح تنظیمات dvr داهوا

تنظیمات dvr داهوا

برای تنظیمات مربوط به ساعت و تاریخ باید از طریق منوی Date&Time اقدام نماییم. بدین صورت که ابتدا تاریخ و ساعت را تنظیم کرده و سپس منطقه ی زمانی را مشخص می کنیم. فرمت نمایش تاریخ و جداکننده ی آن نیز از همین منو قابل تنظیم می باشد. برای دقت بالاتر زمان را بر اساس 24 ساعته تنظیم کنید. در بخش DST می توانیم با انتخاب گزینه ی Date تغییر ساعت تابستانی را به دستگاه اعلام کنیم.

مقالات پیشنهادی کاربران
نحوه ی بازیابی رمز DVR,NVR و دوربین هایلوک

تنظیم ساعت و تاریخ دستگاه بسیار ضروری می باشد، زیرا زمانی که نیاز به مرور و بازبینی تصویر در ساعت و تاریخ مشخصی، داشته باشید از این طریق به آسانی به هدف خود خواهید رسید و زمان شما تلف نخواهد شد.

تنظیمات تاریخ و ساعت دستگاه dvr

تنظیمات dvr داهوا

تنظیمات مربوط به منو های Network، P2P و Encode

در منوی Network که مربوط به تنظیمات شبکه می باشد، IP Version باید روی IPv4 تنظیم شود. در صورتی که از gateway شبکه اطلاع داریم، گزینه ی DHCP را غیر فعال نموده و آی پی دستگاه را تنظیم می نماییم. در غیر این صورت DHCP را فعال می کنیم تا تنظیمات به حالت اتوماتیک برگردد.

تنظیمات Network

تنظیمات p2p داهوا

یکی دیگر از تنظیمات dvr داهوا، مربوط به تنظیمات p2p داهوا می باشد. بدین منظور می بایست مودم را با یک کابل شبکه به درگاه Ethernet دستگاه dvr متصل کرد و سپس در منوی P2P کلید Enable را روی حالت روشن قرار داد.  حال در این منو چک می کنیم که Status به حالت online تغییر کرده باشد. سپس با اسکن کردن QR code سریال دستگاه و استفاده از برنامه های انتقال تصویر gDMSS/iDMSS و Smart PSS ارتباط P2P را بین دستگاه و گوشی های موبایل با سیستم عامل های آیفون و اندروید برقرار می کنیم. بدین ترتیب تنظیمات اینترنت داهوا انجام می پذیرد.

حال نوبت به تنظیمات دوربین داهوا می رسد. بدین منظور ابتدا وارد منوی Encode شده و می توانیم هر دوربین را به صورت جداگانه تنظیم کنیم. این تنظیمات شامل نوع Stream دوربین، Compression، Resolution و فریم تصویر می باشد.

شرح تنظیمات dvr داهوا

تنظیمات Encode

در برخی موارد نیاز است تا از تصاویری که در حال پخش هستند، عکس برداری شود. در این زمان به منوی Snapshot مراجعه کرده و کیفیت تصویر را تعیین می نماییم.

مقالات پیشنهادی کاربران
بهترین دوربین مداربسته برای ساختمان مسکونی + ❤️تخفیف ویژه

پیشنهاد سیراف:

تنظیمات مربوط به منو های Basic، Record و Snapshot

منوی دیگری در تنظیمات dvr داهوا وجود دارد که با نام Basic مشخص می شود. این منو تعیین کننده ی عملکرد دستگاه بعد از پر شدن هارد دیسک می باشد. به صورت پیش فرض این منو روی حالت overwrite تنظیم شده است. بدین ترتیب در صورت پر شدن هارد، تصاویر جدید مجددا روی هارد دیسک ذخیره می شوند.

تنظیمات Basic

آموزش تنظیمات dvr داهوا

برای تنظیمات مربوط به ضبط تصاویر دستگاه از منوی Record استفاده می شود. Channel شماره ی دوربین را نشان داده و Pre-record زمان پیش ضبط را تعیین می کند.

توجه کنید که مربع سبز در این قسمت نشان گر حالت 24 ساعته در 7 روز هفته می باشد. مربع زرد برای تشخیص حرکت در تصویر (Motion Detect) می باشد. مربع قرمز نیز برای فعال شدن حالت هشدار (Alarm) بوده و مربع نارنجی هم ترکیبی از دو حالت تشخیص حرکت و هشدار می باشد. مربع آبی برای فعال شدن قابلیت های هوشمند و مربع بنفش هم در صورت فعال بودن بخش POS قابل تنظیم خواهد بود.

حال که با معانی رنگ های مربع های مورد نظر آشنا شدید باید بدانید که از طریق منوی Record قادر خواهید بود تا به دلخواه و بر حسب نیاز خود، هر ساعتی از هر روز هفته را روی تنظیم ضبط تصاویر مورد نظر خود قرار دهید.

آموزش تنظیمات dvr dahua

تنظیمات منوی Record

یکی دیگر از تنظیمات dvr داهوا مربوط به منوی Snapshot است. این منو کاملا شبیه منوی Record بوده با این تفاوت که منوی Record مربوط به تنظیمات ضبط تصاویر است اما منوی Snapshot مربوط به تنظیمات ذخیره ی عکس ها می باشد.

شرح تنظیمات dvr dahua

تنظیمات منوی Snapshot

حال که همه ی تنظیمات را انجام دادیم گزینه ی Finished را زده و پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن تنظیمات نشان داده می شود. بدین ترتیب تنظیماتی که برای بهره مندی از یک سیستم امنیتی و حفاظتی دوربین مدار بسته لازم است، انجام شده و مجموعه قابل استفاده خواهد بود.

5/5 - (5 امتیاز)